Yönetici ve Çalışan İlişkileri

 



Yöneticilerin Çalışanlarına Söylememesi Gereken 8 Cümle

Şimdiye kadar kötü bir patronunuz olduysa, muhtemelen hafızanızda işinize olan motivasyonunuzu kıran bir dizi cümle vardır. Bunlar;

1.     Bir işin olduğu için bile şanslısın

Ekonominin ve sektörün durumuna bağlı olarak bu kesinlikle doğru olabilir, ancak bu boş bir tehdittir. Çalışan bir işi olduğu için şanslı olsa da, yönetici olarak pozisyonu dolduran nitelikli bir adaya sahip olduğunuz için şanslısınız. İşler gerçekten yolunda gitmiyorsa çalışanı uyarın veya işten çıkarın, ancak bunun gibi küçük tehditler kimseye yardımcı olmaz.

2.     İşin eğlenceli olmasına gerek yok

Buradaki yanlış anlama, tüm işlerin angarya olması gerektiğidir. İnsanlar her türlü işten zevk alabilir ve tutkulu olabilir. Bu tür bir şikayeti tamamen reddetmek yerine, temel nedenin ne olabileceğini görmeye çalışın. İnsanlar motive hissetmiyor mu? İşlerine sahip çıkmıyorlar mı? Zor iş ne olursa olsun, tutku ve gururu nasıl teşvik edebilirsiniz?

3.     Kuralları ben koymuyorum



Yine, bu doğru olsa da, otoritenizi kesinlikle zayıflatır ve sizi sadece bir üst yönetimin kuklası gibi gösterir. Şirket politikasıyla ilgili bir şikayete yanıt vermenin farklı yolları vardır. Çalışanı, şikayeti değişimi etkileyebilecek doğru kişiye nasıl ulaştıracağı konusunda yönlendirebilir veya şikayeti kendiniz iletebilirsiniz.

4.     Sana düşünmen için para ödemiyorum

İnsanları düşünmekten ve yenilik yapmaktan alıkoymamalısınız. En ufak işler yapan insanlar bile süreci iyileştirmek için fikirlere sahip olabilir. Şirketteki her kademedeki çalışanı dinlemek ve saygı duymak önemlidir.

5.     İşleri hep böyle yapıyoruz

Bu, ‘’değişimden hoşlanmıyorum.” ve ‘’değişim korkutucudur’’ demenin başka bir yoludur. Ama bir işi aynı şekilde yapmış olmanız, daha iyi bir yol olmadığı anlamına gelmez. İyi bir yönetici olmak için değişime hazır olmalısınız.

Başkalarının fikirlerini dinlemeye ve dikkate almaya istekli değilseniz, o zaman şirketiniz nasıl büyüyebilir ve ilerleyebilir?

6.     Problemlerinizi evde bırakın



Kişisel koşullar işinizi etkilememelidir, profesyonel ve çalışma hayatınızı tamamen ayrı tutmalısınız vb gibi cümleler, çalışanların sadece duygularını gizlemeye zorlar, muhtemelen daha da stresli ve endişeli olmasına neden olur. Haftanın çoğunu çalışarak geçiriyoruz ve hepimiz kişisel yaşamlarımızda inişler ve çıkışlar yaşayacağız, bunları ofise getirmemek neredeyse imkansız.

Bazen çalışanlarınızı kişisel konularda desteklemeniz gerekebilir, onlara yardımcı olmak için kuralları esnetmeniz gerekebilir.

7.     Müşteri her zaman haklıdır

Çalışanlarınızın da insan olduğunu ve müşterilerinizin iyiliği için onların mutluluğunu feda etmemeniz gerektiğini unutmamak gerekir. Onların tarafında olduğunuzu, onların arkasını kolladığınızı ve onlara insan olarak değer verdiğinizi bilmeleri önemlidir.

8.     Zamanım yok

İyi bir yönetici zaman yaratır. Çalışanlar size bir soru sorduğunda veya fikirlerini söylediklerinde, “Bunun benimle hiçbir ilgisi yok”, “Zamanımı harcamayı bırak.”, “Endişelenmem gereken daha önemli şeyler var.” gibi cümlelerle onları uzaklaştırmayın.

Çalışanlarınızdan uzak durmaya devam ederseniz, kendilerini değersiz ve önemsiz hissedecekler ve yakında şirket kültürünün acı çektiğini göreceksiniz.

KAYNAKLAR

Coburg Banks

Inc

Bernard Marr

Kariyer eğitimlerimiz!!!

Proje Uzmanı ve Yönetimi
https://www.udemy.com/course/proje-uzman-ve-yonetmeni-project-management-a1-2/?referralCode=A5729F25C0062E112458


Kalite Kontrol Uzmanı
https://www.udemy.com/course/kalite-kontrol-uzman-quality-control-specialist-a1-2/?referralCode=CC3B8532DD90B2635B8B

Planlama ve Süreç Uzmanı
https://www.udemy.com/course/planlama-uzmanlgplanning-specialist-a1-a2/?referralCode=5D8E6198B0BB794605D7

Satınalma ve Tedarik Uzmanı
https://www.udemy.com/course/satnalma-ve-tedarik-uzman-purchasing-specialist/?referralCode=F9F696885627A13A9494

İnsan Kaynakları Uzmanı
https://www.udemy.com/course/insan-kaynaklar-uzmanhuman-resources-specialist/?referralCode=6D0AF2F88B37164BDB65

Kalitesizlik ve Verimlilik Uzmanı
https://www.udemy.com/course/kalitesizlik-ve-verimlilik-uzman/?referralCode=983900689B9B322C5019


Marka Uzmanı ve Yöneticisi

https://www.udemy.com/course/marka-yoneticisi-brand-management-b2/?referralCode=5C410C39F59371E04B7E

Yorumlar