Satınalma ve Tedarik Uzmanlığı Kariyer Yol Haritası
Satınalma ve Tedarik Uzmanlığı, analiz mal ve hizmet ihtiyaçlarını en uygun fiyata, en iyi kaliteyle ve zamanında karşılamalarına yardımcı olan bir alandır. Bu alanda kariyerinizi geliştirmek için izleyebileceğiniz yol haritası, hem teknik gelişiminizi hem de sektör trendlerini takip etmeye odaklanmak gerekir. İşte Satınalma ve Tedarik Uzmanlığı alanında kariyerinizi geliştir
1. Eğitim ve Temel Bilgiler
İlk Adım: Üniversite eğitimi almak
Temel Bilgi : Tedarik Zinciri, Üretim, Lojistik…vb. alanlara ilgi duymalısın
2. Eğitim Programları
Tedarik ve Satınalma Eğitimleri:
CIPS (Chartered Institute of Procurement & Supply) ,
CPM (Satınalma Yöneticisi)
CSCP (Certified Supply Chain Professional) : Tedarik zinciri yönetimi
SCPro: Lojistik ve tedarik
….vb. alanlarda eğitimler alarak kendini geliştirmen gerekmekte.
Kısa Süreli Kurslar ile bilgilerini sürekli geliştirmen artı katkı sunar.
(NOT: En son bölümdeki eğitim örneklerine çalışmanın sonunda incelemelisin)
3.Deneyim Kazanmak
Satınalma ve Tedarik Süreçlerinde Deneyim Kazanmak
Tedarikçi Seçimi
Sözleşme Yönetimi
Malzeme ve Ürün İhtiyaç Planlaması
Envanter Yönetimi ve Lojistik
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi
Yukarıdaki iki ana bölümde bilgi ve deneyim sahibi olmak için çalışmalar yapmalısın.
4. İleri Düzey Beceriler ve Teknikler
Müzakere Becerisini Geliştirmelisin,
Veri Analizi ve Raporlama Yapabilmelisin,
Pazar Araştırması Hakkında Kendini Geliştirmelisin
5. Teknolojik Becerileri Geliştirmek
ERP Yazılımları
Tedarik Zinciri Yazılımları
Veri Analitiği ve Yapay Zeka
Alanındaki yazılımları kullanan bilmelisin.
6.İleri Düzey Stratejik Yönetim
Stratejik Satınalma ve Tedarik Yönetimi
Risk Yönetimi
Sürdürülebilirlik alanlarında bilgi sahibi olmalısın.
7. Ağ Kurma (Networking)
Sektördeki Etkinlikler Katılmalısın
Profesyonel Dernekler de Görev Almalısın
8. Kariyer Hedefleri ve Planlama
Kariyer Yol Haritanı Planlamalısın
Yönetim Pozisyonlarını Hedeflerine Koymalısın
9. Yönetsel Becerileri Geliştirmek
Liderlik ve Ekip Yönetimi Konularında Kendini Geliştirmelisin
İletişim Becerilerini Geliştirmelisin
10. Eğitimle Bilgi ve Deneyim Becerilerini Geliştirmek
Satınalma ve Tedarik Zincir Yönetimi alanında kariyerine yön verenler veya vermeyi düşünenler aşağıdaki eğitimleri ve çalışmaları kariyer kütüphanesine eklemeli ve idrak ederek eğitimleri tamamlamalı;
1.Satınalma ve Tedarik Yönetimi
2-Planlama ve Süreç Uzmanlığı Eğitimi
3-Depo ve Sevkiyat Yönetimi
4-Tedarikçi Yönetimi ve Sınıflandırılması
5-İş Geliştirme, Kalitesizlik ve Verimlilik
Link: https://www.udemy.com/course/kalitesizlik-ve-verimlilik-uzman/?referralCode=983900689B9B322C5019
6-5S Metodolojisi ve Yönetimi
7-Kaizen Metodolojisi ve Yönetimi
Dil: İngilizce….vb. dillerde lisan öğrenmeli
SONUÇ:
Sonuç olarak hangi alanda olursa olsun yukarıda saydığımız aksiyonları almadan Kariyerini ileriye taşıyamazsan.
Bizim size kariyerinize doğru bir şekilde devam etmeniz ve yukarıya taşımanız için çizdiğimiz süreç modeli; Kaizen mantalitesi ile küçük küçük adımlar ile ayağı yere basan etkili kariyer yol haritası
***Her basamakta sektörde tecrübeli profesyonellerin eğitim,seminer…vb. etkinliklerine düzenli katılım sağlayan ve network ağınızı genişletin.
Yorumlar
Yorum Gönder